به وبلاگ من رای دهید.

زن زیادی

خاطرات سیمین زن دوم علی

زن زیادی

خاطرات سیمین زن دوم علی

زن زیادی

بسم الله الرحمن الرحیم

شما هم احتمالا این روزا مطالب زیادی در مورد "تعدد زوجات یا چند همسری" دیدین که هدف اکثرشون تشویق زنان و مردان به تعدد هست .

من قصد دارم با انتشار خاطرات سیمین و تجربیات زنانی که زندگی چند همسری رو تجربه می کنند به با بیان فواید و مضرات واقعی و تجربی تعدد بپردازم تا ان شا الله کمک کنم به تشکیل زندگی های تعددی موفق و یا عدم تشکیل زندگی های ناموفق .

آخرین نظرات

سخنی با مروجان چند همسری

شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۳۷ ب.ظ
بعضی اوقات از دیدن کسانیکه خودشون مروج چند همسری هستن ولی وقتی می بینن یه نفر داره از فضای واقعی تعدد حرف میزنه ، شروع میکنن به تخریب طرف و یا اینکه تهمت و بهتان می بندن و میگن این خانم دروغ میگه و یا میگن اسم ما رو نیار ، خیلی ناراحت میشم. 
 آخه شمایی که داری تشویق میکنی به چند همسری ، انصاف اینه که خوب و بدش رو باهم بگین.
بعضی از مبلغان چند همسری حرفاشون ضد و نقیض داره مثلا میگن:
 
  • اصل بر اینه که مرد چهار همسر داشته باشه و اگر نتونست عدالت رو رعایت کنه به یک زن اکتفا کنه.  خب این یعنی اینکه سه تا زنش رو طلاق بده!!!!؟
  • و بر اساس نکته بالا  میگن که مردایی که یک همسر دارن فقط یک شب مختص به اون خانم هست و شبهای دیگه اختیارش با خودشونه که میخوان چیکار کنن
  • و اینکه میگن اجازه زن برای ازدواج مجدد همسر در قانونه و نه در دین
خب ایناییکه گفتین قبول ، پس چرا دیگه اینا رو میگین:
  •  زن اولی که اجازه میده شوهرش ازدواج مجدد کنه ، خیلی فداکاری کرده و ...
 
من چندبار این سوال رو از این مبلغان پرسیدم که:
  1. اگر حق مرده که چهار زن داشته باشه ، پس چطور میگین که زن اول برای اجازه دادن به ازدواج مجدد شوهرش فداکاری کرده؟! (در حالیکه بر این اساس مرد فداکاری کرده که چند سال با یک همسر زندگی کرده)
  2. اگر زن اول داره فداکاری میکنه پس واقعا داره از یک حقی از خورش میگذره، پس مرد نباید زن دیگه ای بگیره و حقوق زن اول رو پایمال کنه؟
بعضی از این مروجان که صرفا براشون کمیت چند همسری مهمه و نه کیفیت فقط با فداکار نشون دادن و القاب خوب بستن به زن اول میخوان اون رو تشویق کنند به دادن رضایت اما خبر ندارن این زنی که خودش رو فداکار می دونه چه منت هایی بر سر شوهر و اون زن بعدی داره و چه بلاهایی سر اونا میاره، مثل زیبای فداکار ، همسر اول شوهرم
و از اون طرف هم باعث میشه مرد عذاب وجدان پیدا کنه و همش سعی کنه فداکاری زنش رو جبران کنه به هر قیمتی مثل علی شوهرم
و جالبترش اینجاست که زن اول هر کاری خواست میکنه و هر بلایی خواست سر هووش میاره و تنها توجیه اش اینکه "تو که هوو نیومده روی سرت ببینی من چی میکشم؟"
و صحبت آخر با بعضی از دوستان:
آخه چرا بعضیا فکر میکنن من مخالف تعدد هستم؟!!! درسته زندگی من تلخی اوایلش خیلی بیشتر از شیرینی هاشه این واقعیته ، من که نمی خوام براتون غصه بگم ، دارم خاطره میگم ، توی زندگی تک همسری هم تلخی هست ، حتی زندگی من با اشکان خیلی سختتر بود از زندگیم با علی .

نظرات  (۲)

البته باید این اشکالات  رو یک نفر دیگه غیر از خود سیمین بگه تا بشه قبول کرد ولی می خوام یک اعتراف کنم طی بحث هایی که با مبلغین تعدد زوجات البته در طی سالها پیش داشتم و با وبلاگ نویس های همسر اول صحبت کردم،

گفتگو با زن دوم کمتر اعصاب خرد کن هست چون زنان اول حاضر به افشای خلقیات خودشون و کوتاهی هاشون در زندگی نیستند و همیشه سعی در پنهان کاری دارن و همینطور  آقایون خواهان تعدد علاقه ای به افشای ایرادهای زن اول نیستند، هنوز نمی دونم چرا؟  ولی یک زن دوم حالا واقعا یا برای آرام کردن خودش هست نمی دونم ولی هرچه هست راحت از مشکلات زن اول می نویسه. و این خوبه و باعث میشه خانم های اول بیشتر در خلق و منش زندگی شون دقت کنند و مراقب باشند که حقی از شوهر و خودشون ضایع نشه و بلای هوو بی خودی سر یک زندگی نازل نمیشه. 

پاسخ:
به نکته جالبی اشاره کردین 
طی خاطرات خودتون متوجه بعضی از رفتارای غلط زیبا میشین ، گفتم که منم رفتارای اشتباهی داشتم ، بعضی جاها خودتون حتی بعنوان یک زن به علی حق میدین که زن دیگه ای بگیره و یا حتی شاید از اینکه علی چطور تونسته تحملش کنه متعجب بشین.
در مورد اینکه گفتین زن های اول نمیخوان قبول کنن مشکلی داشتن هم واقعا همینطوره 
یه خانم اول با من صحبت می کرد و من رو مسخره می کرد که مگه چی میشه حالا شوهرت از هر شب یه شب بیاد پیشت ، من اصلا برام مهم نیست اگه دو ماه هم شوهرم نیاد ککم نمیگزه تا اینکه شوهرش زن گرفت و ایشونم یادش رفته بود قبلا به من چی گفته ، بهم گفت شوهرم گفته حق خانم جدیدم اینکه الان که باهاش ازدواج کردم شش شب متوالی پیش ایشون باشم ، خانم اول هزار تا دلیل تراشیده که نه این خانم جدید همچین حقی نداره
متاسفانه خیلی از زن های اول رو دیدم که کاملا دورو هستن، شاید طی خاطراتم به چند تا از این موارد اشاره کنم که حتی یکی از مشاورین تعددی می گفت زن های اول استاد فضا سازی هستن.
در مورد رفتارای غلط زیبا که طی خاطرات خواهد اومد مادرشوهرمم صحبت میکنن و البته یک مشاوری داشتم ایشونم از بعضی از رفتارای زیبا خیلی تعجب کرده بود.

چرا مخالف باشی شما که چیزی رو از دست ندادی اون زیبای بیچاره است که شوهرش نصف شده و بچه های اون هستند که پدر نصف و نیمه دارند واقعا زیبا مهریه اش رو اجرت المثل سالها پرستاری و خدمتش رو در خانه از شوهرش گرفته که شوهرش حالا به فکر نجات بقیه دخترها و بیوه افتاده، این زیباست که بعد از کلی بچه آوردن و بزرگ کردن  قلبش شکسته نه زن دوم خونه خراب کن که شوهرش با بدجنسی و آزار و اذیت فریبش داده،  خون به جگرش کرده تا بیاد برای تعدد اجازه بده. 

  لابد از علی نفقه هم می گیری تو این گرونی باید خرج چند سر عایله رو بده، علی پست پر پول داشته یا ارثیه اساسی؟ 

پاسخ:
شما خیلی متعصبین
اگه دقت کرده باشین قبلا گفتم علی قبل خواستگاری گفت که از زیبا خسته شده و قصد طلاقش رو داره اما من بجای موذی گری  گفتم طلاق نده تا زنت بشم و تو یک خاطره هم اشاره کردم که علی اینقدر از زیبا خسته بود که چندین بار حتی به خانواده زیبا گفته بود این دختر دیوونه تون رو ببرین.  من راحت میتونستم بگم طلاقش بده مثل خیلی از زن های امروزی و هینجور میشدم تک همسر علی و زیبا به زنان مطلقه می پیوست و دیگه کسی هم مثل شما نمی گفت زن دوم خونه خراب کن.
به زیبا هم می رسیم زیبا خودش با رفتارش شوهرش رو از خودش رونده و اینکه علی موظفه نفقه زنش رو بپردازه 
و اومدن من کمک کرد که زندگی علی و زیبا حفظ بشه 
مثل خیلی از زنهای دوم که با اومدنشون باعث شدن زندگی شوهرشون با زن اولشون بهتر بشه
زیبا می تونست بجای دورویی و دروغ بگه که راضی به ازدواج ما نیست، زیبا احتمالا با خودش گفته بود فعلا بگم راضیم علی ماشین رو بخره بعدشم بگم طلاقش بده ، دیدین که تا چاقوکشی هم پیش رفت 
و البته علی به این شرط زیبا رو گرفته بود که زن دیگه هم بگیره و زیبا زنش شده بود
پس خوبه جانب انصاف رو رعایت کنیم 
و در مورد اینکه من چی رو از دست دادم؟  توی خاطرات کاملا مشهوده 
البته بهتره این رو تو یک پست بزارم تا ببینیم کی چی رو از دست داده و ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">